شرایط ثبت‌نام و استفاده از مدرسه پزشکی

مدرسه پزشکی یک محیط آموزشی برای توسعه دانش و مهارت‌های تخصصی مربوط به علوم پزشکی برای دانشجویان علوم پزشکی است. بعضی از درس‌های آن برای تفهیم بهتر علوم تجربی دوران دبیرستان نیز مناسب است. اما مدرسه پزشکی جهت خودتشخیصی و خوددرمانی و آموزش بیماران عزیز نیست. از آن‌جا که تجویز و مصرف دارو نیازمند بررسی همه جانبه‌ی فرد مصرف‌کننده از قبیل در نظر گرفتن سایر بیماری‌ها، تداخل احتمالی داروهای مصرفی، زمینه‌های ژنتیکی و غیره است، بنابراین هرگونه مصرف دارو باید تحت نظر پزشک معالج انجام پذیرد. این مجموعه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه دارو به صرف مطالعه‌ی پست‌های آموزشی این سایت ندارد.

روش اصلی آموزش در مدرسه پزشکی، آموزش متن‌محور و عکس‌محور است. برای نشان دادن علامت‌های مختلف، نوار قلب، عکس‌های قفسه سینه و دیگر قسمت‌های بدن، نمودارها و … از عکس استفاده می‌کنیم و برای توضیحات، عمدتاً از متن. در سایت مدرسه پزشکی فایل صوتی و تصویری نیز وجود خواهد داشت؛ اما باز هم تأکید می‌کنیم که عمده‌ی آموزش بر پایه‌ی متن است.

با توجه به این‌که همیشه در هنگام نوشتن ممکن است خطا پیش بیاید یا این‌که نویسنده اشتباه کرده باشد، مسئولیت نهایی استفاده از مطالب هر منبع علمی – چه مدرسه پزشکی و چه دیگر منابع پزشکی – بر عهده پزشک معالج است. دانش پزشکی هر لحظه در حال افزایش و تغییر بوده و از طرفی، طبابت با صرف دانش پزشکی متفاوت است. از دشواری‌های پزشکی، قبول مسئولیت یادگیری مادام‌العمر و بررسی دائمی آن‌چه آموخته‌ایم، است.

تعدادی از دروس مدرسه پزشکی، بدون نیاز به ثبت‌نام در دسترس همگان است و می‌شود آن‌ها را به شکل کامل خواند. تعدادی از دروس، پس از ثبت‌نام در دسترس شما قرار خواهد گرفت. هنگام ثبت‌نام از اسم و فامیل خود به شکل صحیح و کامل استفاده کنید. مدرسه پزشکی اکانت‌های حاوی نام مستعار را تأیید نمی‌کند. برای دسترسی به دروس دیگر حق اشتراک در نظر گرفته شده است. هر چند دقت کنید که با پرداخت حق اشتراک، لزوماً همه‌ی دروس برای شما باز نمی‌شوند. برخی از دروس خاص مدرسه‌ی پزشکی نیازمند پیش‌نیاز یا شرایط خاصی است که در آن نوشته توضیح داده می‌شود.

در کنار دروس، مدرسه پزشکی هر از گاهی کتاب یا فایل‌های متنی، صوتی و تصویری تولید خواهد کرد. هم‌چنین کارگاه‌ها و دوره‌هایی برگزار می‌شود. حق اشتراک برای دسترسی به دروس مدرسه پزشکی است و نه موارد دیگر.

بخشی از هزینه‌های سایت مدرسه پزشکی از پرداخت حق اشتراک، از فایل‌های فروشگاه مدرسه پزشکی و دوره‌‌های برگزار شده به دست می‌آید. بدیهی است هزینه و تعرفه‌ی اعلامی، صرفاً برای یک نفر است. انتظار ما این است که از یک اکانت چند نفر استفاده نکنند و فایل‌ها به اشتراک گذاشته نشوند. لطفاً مطالب مدرسه را به هیچ شکلی حتی با ذکر منبع نقل نکنید. تنها محتوایی از مدرسه که اجازه‌ی انتشار آن وجود دارد، عکس‌های نقل‌قول‌ها است. برای باقی درس‌ها، لینک درس را برای دیگر افراد بفرستید، نه نقل پاراگراف یا خطی از درس. مدرسه پزشکی با هرگونه استفاده و نقل مطالب و درس‌های خود،‌ به هر شکل و با هر عنوان مخالف است و این رفتار منجر به پیگیری قانونی خواهد شد. هم‌چنین مدرسه پزشکی اکانت این افراد را مسدود خواهد کرد.

مدرسه پزشکی محلی برای دانلود رایگان کتب پزشکی یا دسترسی رایگان به منابع غیررایگان پزشکی دنیا نیست. مدرسه پزشکی به حقوق مادی و معنوی نویسندگان و ناشران احترام می‌گذارد. اگر فایلی در مدرسه پزشکی برای دانلود قرار داده شود، رایگان بوده یا این‌که برای کشورهای درحال توسعه مثل کشور ما، رایگان است. هم‌چنین، فایل‌هایی را که در سایت‌های فیلتر مثل یوتیوب به رایگان وجود دارد، برای دسترسی راحت‌تر در سایت مدرسه پزشکی آپلود می‌کنیم. هم‌چنین اگر کتاب فارسی معرفی می‌شود، به هیچ‌عنوان از ناشر یا نویسنده برای این‌کار هزینه‌ای گرفته نمی‌شود و مدرسه پزشکی تبلیغات ندارد. هدف از معرفی، بیان نظرات مدرسه پزشکی در مورد آن منبع است.

اسکرول به بالا