از همان ترم یک با آناتومی سر و کار داریم. همان جلسه اول از صفحات آناتومیک گفته می‌شود و سپس بستگی به کوریکولوم دانشگاه، مبحث مورد نظر تدریس می‌شود.

پس از یکی دو جلسه درس است که در ذهن همه این پیام شکل می‌گیرد که آناتومی «حفظی» است و یک مشت اسم و مجاورت را باید حفظ کنیم.

روی جسدها هم که چیزی معلوم نیست.

در نهایت ۴ تا ۵ ترم می‌گذرد و علت و نتیجه این همه ساختار حفظ کردن و مجاورت یاد گرفتن و جلو‌تر و عقب‌تر بودن ساختارها را نخواهیم فهمید.

و بعد چه می‌شود؟

از ذهن می‌رود.

آیا واقعاً قرار است این‌طور باشد؟ آیا آناتومی با این همه واحد چندان اهمیت ندارد؟

بی‌شک این طور نیست.

در کارگاه پیش رو قرار است از همین صحبت کنیم.

این‌که اهمیت آناتومی در چیست؟ این‌که بهتر است آن را چطور یاد بگیریم؟

این‌که آناتومی چطور می‌تواند برای تبدیل شدن به یک پزشک توانمندتر به ما کمک بکند؟

این کارگاه، جمعه، نهم آذرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.

کارگاه رایگان است؛ اما با ظرفیتی نسبتاً محدود.

برای این‌که استفاده‌ی شما از کارگاه بهتر شود، یک سؤال قبل از ورود به کارگاه در ادامه می‌نویسیم. اگر می‌خواهید در کارگاه شرکت کنید، لطفاً جواب سؤال را در کامنت‌ها بنویسید [برای گذاشتن کامنت یا شرکت در کارگاه، نیازی نیست که کاربر ویژه باشید].

فقط لطفاً دقت کنید که ایمیل واردشده‌تان در پروفایل مدرسه پزشکی، ایمیل واقعی شما باشد و نام و نام خانوادگی‌تان به درستی وارد شده باشد.

لینک برای کسانی که کامنت آن‌ها تأیید شود، فرستاده خواهد شد یا این‌که در همین صفحه، فقط برای این افراد، در روز کارگاه، نمایش داده خواهد شد.

سؤال قبل از ثبت‌نام:

جواب تکراری اشکال ندارد. جواب واقعی مهم است و این‌طور می‌توانید به خودتان کمک کنید.

روش فعلی شما برای خواندن آناتومی چطور است؟ با این درس چقدر ارتباط برقرار می‌کنید و به آن علاقه دارید؟

لینک شرکت در کارگاه

لینک کارگاه برای دوستانی که در زیر این نوشته پاسخ خود به سؤال بالا را ثبت کردند، به ایمیلی که با آن در مدرسه پزشکی ثبت نام کردند، فرستاده شد. لطفاً ایمیل خود را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد شوید.

162 کامنت در نوشته «کارگاه پیشنهادهایی برای خواندن آناتومی برای دانشجویان علوم پایه»

  1. بعد از تدریس استاد، اسلایدها رو طبق تدریس پر میکنم تا تبدیل به جزوۀ شخصی سازی شده بشه، همزمان از اطلس و اپلیکیشنهای آناتومی هم کمک میگیرم. سعی میکنم تا وقتی به مشکل یا ابهام بر نخوردم، سراغ رفرنس نرم.

  2. سلام. وقت بخیر.

    من برای مطالعه آناتومی، در وهله اول از ویدئوهای تدریس در یوتوب کمک میگیرم و بعد از این کار، سراغ جزوه استاد میرم و در کنار اطلس‌ ازش استفاده می‌کنم ولی اصلا از یادگیری و نمراتم در این درس راضی نیستم.

  3. سلام .
    من برای مطالعه آناتومی ابتدا جزوه استاد رو یک روز بعد تدریس مطالعه میکنم سپس با تصاویر گری و متن کتاب for student گری چک میکنم و سپس با اپلیکیشن ها و سالن مولاژ به همراه دوستانم مطالب رو در طی چند روز مرور میکنیم و به تسلط میرسیم و برای تثبیت نهایی مرور های منظم در بازه زمانی منظم خواهیم داشت

  4. برای آناتومی از جزوه استاد و شکل های سایت های آناتومی که سه بعدی اند و امکان مشاهده تمام قسمت ها وجود داره استفاده میکنم و بنظرم هنوز نتونستم کامل با این درس ارتباط بگیرم و هنوز جزو درس های مورد علاقه ام نیست.

  5. قصد شرکت توی آزمون کارشناسی به پزشکی رو دارم و حقیقتا سر آناتومی دارم اشک میریزم
    فعلا روش خوندنم اینجوریه که فیلم های منابع مختلف مثل osmosis رو تبدیل به اسلاید میکنم و نکات دیگه رو بهش اضافه میکنم
    همش هم مرور میکنم چون حجم خیلی زیاده به راحتی از ذهن پاک میشه بخصوص برای من که توی دانشگاه این هارو یاد نمیگیرم

  6. سلام وقت بخیر من ترم یک هستم
    حقیقتش هنوز درس اناتومی به اون صورت نداشتیم ولی خوندن اناتومی برام چالش داشته همیشه و اینکه چجوری باید واقعا خوند که از یاد ادم نره
    ولی داخل زیست دبرستان من سعی میکردم یه سری چیزا رو رسم کنم یا از داخل گوگل شکل های بیشتری ازش ببینم یا یه توضیحاتی راجع به اعضا بخونم که بیشتر تو‌ذهنم بمونه چون عملکرد و شکل اعضا خیلی بهم ربط داره

  7. آناتومی برای من درس شیرین و پر چالشی هستش، در ترم اخیر بیشترین چالش من با حفظ کردن اسم ها و اصطلاح های آناتومی بوده، برای یادگرفتنش هم تا الان پیوسته مرور کردم تا مطالب حفظ بشه.