از همان ترم یک با آناتومی سر و کار داریم. همان جلسه اول از صفحات آناتومیک گفته می‌شود و سپس بستگی به کوریکولوم دانشگاه، مبحث مورد نظر تدریس می‌شود.

پس از یکی دو جلسه درس است که در ذهن همه این پیام شکل می‌گیرد که آناتومی «حفظی» است و یک مشت اسم و مجاورت را باید حفظ کنیم.

روی جسدها هم که چیزی معلوم نیست.

در نهایت ۴ تا ۵ ترم می‌گذرد و علت و نتیجه این همه ساختار حفظ کردن و مجاورت یاد گرفتن و جلو‌تر و عقب‌تر بودن ساختارها را نخواهیم فهمید.

و بعد چه می‌شود؟

از ذهن می‌رود.

آیا واقعاً قرار است این‌طور باشد؟ آیا آناتومی با این همه واحد چندان اهمیت ندارد؟

بی‌شک این طور نیست.

در کارگاه پیش رو قرار است از همین صحبت کنیم.

این‌که اهمیت آناتومی در چیست؟ این‌که بهتر است آن را چطور یاد بگیریم؟

این‌که آناتومی چطور می‌تواند برای تبدیل شدن به یک پزشک توانمندتر به ما کمک بکند؟

این کارگاه، جمعه، نهم آذرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.

کارگاه رایگان است؛ اما با ظرفیتی نسبتاً محدود.

برای این‌که استفاده‌ی شما از کارگاه بهتر شود، یک سؤال قبل از ورود به کارگاه در ادامه می‌نویسیم. اگر می‌خواهید در کارگاه شرکت کنید، لطفاً جواب سؤال را در کامنت‌ها بنویسید [برای گذاشتن کامنت یا شرکت در کارگاه، نیازی نیست که کاربر ویژه باشید].

فقط لطفاً دقت کنید که ایمیل واردشده‌تان در پروفایل مدرسه پزشکی، ایمیل واقعی شما باشد و نام و نام خانوادگی‌تان به درستی وارد شده باشد.

لینک برای کسانی که کامنت آن‌ها تأیید شود، فرستاده خواهد شد یا این‌که در همین صفحه، فقط برای این افراد، در روز کارگاه، نمایش داده خواهد شد.

سؤال قبل از ثبت‌نام:

جواب تکراری اشکال ندارد. جواب واقعی مهم است و این‌طور می‌توانید به خودتان کمک کنید.

روش فعلی شما برای خواندن آناتومی چطور است؟ با این درس چقدر ارتباط برقرار می‌کنید و به آن علاقه دارید؟

لینک شرکت در کارگاه

لینک کارگاه برای دوستانی که در زیر این نوشته پاسخ خود به سؤال بالا را ثبت کردند، به ایمیلی که با آن در مدرسه پزشکی ثبت نام کردند، فرستاده شد. لطفاً ایمیل خود را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد شوید.

162 کامنت در نوشته «کارگاه پیشنهادهایی برای خواندن آناتومی برای دانشجویان علوم پایه»

  1. سلام. روش من بدین صورته که سعی میکنم مطالب رو از منابع اصلی مطالعه کنم و بجای یکبار دقیق و کلمه به کلمه خوندن چندبار با سرعت خوندن بیشتر با فاصله های زمانی مشخص طبق منحنی فراموشی تکرارشون میکنم تا مطالب حفظی توی ذهنم باقی بمونه.

  2. سلام ابتدا از روی گری یکدور به صورت روزنامه وار میخونم بعد دوباره با دقت میخونم در کنارش از سایت ها و مجموعه های ویدیویی تدریس اناتومی دارن استفاده میکنم در اخر هم کادر های بالینی گری و اسنل میخونم تا ارتباطشونو با بالین بیشتر متوجه بشم

  3. ابتدای یادگیری بر پایه حفظیات پیش میرفتم ولی در حال حاضر از اطلس نتر استفاده میکنم
    سعی میکنم به صورت تصویری یادبگیرم
    هر چند گاهی از جزئیات بیش از حد مطالبی از این درس خسته می‌شوم…

  4. سلام. به نظر من آناتومی درس بسیار شیرینی هست و یکمی که در خوندن این درس پیشروی کنیم درس جذابی میشه.من متن کتاب رو (بیشتر خلاصه اسنل) رو میخونم و توضیحات رو از روی اطلس نتر دنبال میکنم. نکات بالینی که در کتاب هست واقعا برای خواندن انگیزه بخشه.ولی حجم زیاد درس مستلزم اختصاص زمان زیادی هست که مدیریت زمان در این زمینه سخت میشه.

  5. من ورودی بهمن هستم و اطلاع زیادی راجب این درس ندارم ولی به نظرم درسیه که تجسم کردنش موقع خوندن و حافظه تصویری میتونه تو بهتر یاد گرفتنش کمک کنه و امیدوارم این کارگاه دید بهتری راجب این درس بهم بده

  6. بیشتر از ویدیو های یوتیوب و عکس ها استفاده می کنم. هر بخش اندام رو به قسمت های کوچکتر تقسیم می کنم و در تایم های متفاوت می خونم که به دلیل اسم ها و پیچیدگی ها سخت نشه.

  7. سلام وقت بخیر
    من در حال حاضر تا اینجا روشی که تونسته تا حدی بهم کمک کنه استفاده از اپ های 3D آناتومی بوده
    که میتونم موقعیت و شرایط و اتصال ها رو ببینم
    ولی خب بخش بزرگیش به حفظیات ربط داره که مشکل بزرگیه!!

  8. سلام وقتتون بخیر
    من ورودی بهمنم و هنوز تجربه ای از آناتومی خوندن ندارم اما به توصیه دوستان و تعاریف زیادی که درمورد این کارگاه شنیدم مایلم تو جلسه شرکت کنم تا بتونم با آگاهی بیشتری مطالعه در این درس و استارت بزنم