مختص کاربر ویژه

تنها کاربرانی که اشتراک مدرسه پزشکی را داشته باشند به این محتوا دسترسی دارند.

هنر انتزاعی کردن روایت بالینی

احتمالاً گربه‌های دانشکدهٔ پزشکی و بیمارستان‌ها نیز جملهٔ «این‌جا ۲+۲ برابر با چهار نمی‌شود» را حفظ هستند. به همین خاطر شاید تعجب کنید که می‌خواهیم همین جمله را توضیح بدهیم. شاید با خود بگویید: «چه چیز این جمله را قرار است توضیح بدهیم؟ معلوم است دیگر. این‌جا دنیای ریاضی نیست؛ دو به اضافه‌ی دو فقط

استدلال بالینی: شهود بهتر است یا تحلیل؟

هاوس: من یک تشخیص‌دهنده (diagnostician) هستم. می‌فهمم مشکل مردم چه هست و حلش می‌کنم.ملودی: مگر همه‌ی دکترها همین کار را نمی‌کنند؟هاوس: چرا؛ ولی هیچ‌کدام مثل من نمی‌توانند برقصند! سریال تلویزیونی House M.D تشخیص (Diagnosis) فرایندی مرحله به مرحله است که از داده‌های ورودی (معمولاً تظاهرات بیمار از بیماری) شروع شده و به یک خروجی (تشخیص

درمان علامتی در فارنژیت حاد

بخش عمده‌ای از مراجعه به پزشکان در فصل‌های سرد سال به دلیل گلودرد یا فارنژیت است. در برخورد با شکایت گلودرد یکی از مهم‌ترین موارد، افتراق علت‌های ویروسی و باکتریایی با شرح‌حال، معاینه و نهایتاً در صورت نیاز، تست‌های آزمایشگاهی است. پیش‌تر در درسی جداگانه به بررسی نحوه تشخیص و افتراق فارنژیت ویروسی از نوع

تعریف و تشخیص آنافیلاکسی

آنافیلاکسی به معنای واقعی کلمه یک «اورژانس» است. در صورت تشخیص ندادن یا عدم تجویز داروی صحیح و مؤثر، می‌تواند فرد را ظرف چند دقیقه به کام مرگ بکشاند. اینطور هم نیست که فقط در اورژانس‌ها آن را ببینیم. آنافیلاکسی در هر شرایطی و در هر محیطی می‌تواند اتفاق بیفتد و توانایی تشخیص و مدیریت

William osler

ویلیام اسلر – سفلیس و تمام پزشکی

قرن بیستم، قرن بیداد سفلیس بود. آن‌قدر شایع و مهم شد که ویلیام اُسلر، پدر طب مدرن، در هنگام پایان قرن بیستم گفت: آن‌که سفلیس را بداند، پزشکی را [نیز] می‌داند (+). چرا اسلر این را گفت؟ می‌دانیم که سفلیس یکی از آن بیماری‌هایی بود که افتخار این را داشت که لقب مقلد بزرگ (The

به بالا بروید